بهترین انیمه ها در سبک بازی مرگ و زندگی ☠️♟️

این سبک مورد علاقه خودمه و جذابیت و هیجان این آثار یه عالــمه خوراکی میطلبه🍟🍕

نکته: منظور از بازی مرگ و زندگی اینه که شخصیت های داستان خواسته یا ناخواسته درگـیر یک بازی، تورنومنت ،قرارداد یا شرایط سخــت برای بقا در رقابت با بقیه میشن.

نکته2: توی بعضـی از این آثار، شخصیت ها قرار نیست جان خودشونو از دست بدن ولی در عوض چیزی رو از دست میدن که فرق زیادی با مردن براشون نداره💀 

 

Tower Of God - SLUMP

 

 

Gyakkyou Burai Kaiji

کایجی

بی شک کایجی واسه من بهترین انیمه در سبک بقا و همینطور جزو 5 انیمه برتر که تو زندگیم دیدم قرار میگیره

کایجی یه جوونِ بیکاره و زندگیشو با قمارهای کوچیک و دله دزدی میگذرونه تا اینکه مردی به نام اِندو سر راهش سبز میشه و بدهیش رو ازش میخواد چرا که قبلا کایجی ضامن وام کلانی شده بود که دوستش از اِندو گرفته بود و حالا دوستش غیبش زده و همین موضوع باعث میشه کایجی تا خرخره بره زیر قرض و بدهی و برای پرداختش مجبور میشه به به پیشنهاد اِندو به کشتی‌ای بره که بازی‌های قمار غیر قانونی توش انجام میدن و توسط افراد خطرناکی مدیریت میشه.

[درجه سنی: +17]

myAnimeList: 8.3


 

 

 

Gantz

گانتز

گانتز عحیب ترین انیمه این لیسته و جزو آثاریه که ترمز بریده و انتظار دیدن هرچیزی رو باید ازش داشته باشید 

داستان از این قراره که "کورونو" طی حادثه ای برای نجات یک نفر، جون خودشونو از دست میده ولی به نحوی فرصت دوباره برای بازگشت به زندگی پیدا میکنه ولی بهای سنگینی باید بخاطرش پرداخت کنه (خیلی سنگین)

[درجه سنی: بزرگسال +R]

myAnimeList: 7.0


 

 

 

Tower Of God

برج خدا

به بالای برج برسید و همه چیز متعلق به شما خواهد بود. در بالای برج همه چیزِ این جهان وجود دارد و همه آن می تواند متعلق به شما باشد.
داستان درباره پسری به نام یورو است که در جست و جوی دوستش «راهل» پا به برجی عجیب و مرموز می گذارد.

این اثر از روی یک وبتون محبوب کره ای ساخته شده که چهار و نیم میلیارد بار خونده شده 😶‍🌫️

[درجه سنی: +13]

myAnimeList: 7.6


 

 

 

Mirai Nikki

خاطرات آینده

یه روزی خدا حوصلش سرمیره و دنبال یه جانشین واسه خودش میگرده پس یه مسابقه بین چندنفر از آدما ترتیب میده که باهم بجنگن و هر کسی باقی بمونه جایگاه خدا رو به دست میاره. این افراد منتخب اتفاقاتی که تا چند دقیقه بعد قراره واسشون بیفته روی گوشیشمون به صورت پیغام ظاهر میشه (خاطرات آینده) و باید از مرگشون جلوگیری و شروع به حذف همدیگه بکنن.

[درجه سنی: +17]

myAnimeList: 7.4


 

 

 

Deadman Wonderland

شهربازی اعدامی ها

گانتا ایگاراشی، به خاطر جرم قتل و جنایتی که مرتکب نشده است محکوم میشود. او به زندان جدید و خصوصی ای منتقل میشود که بعدها می فهمد ، نوع مدرنی از زندان های باستانی گلادیاتورهاست، به نام شهربازی اعدامی ها یا Deadman Wonderland

[درجه سنی: +17]

myAnimeList: 7.2


 

 

 

BTOOOM!

بتوووم!

چند نفر در یک جزیره بدون داشتن خاطره ای از گذشتشون به هوش میان که هرکدوم حامل سنگ جواهری هستند و تنها کسی که هر 7 سنگ رو به دست بیاره میتونه از جزیره خارج بشه و راهی جز حذف رقیبان برای به دست آوردنش وجود نداره

[درجه سنی: +17]

myAnimeList: 7.3


 

 

 

Kakegurui

قمارباز

 

[درجه سنی: +13]

myAnimeList: 7.2


 

 

 

Death Parade

نمایش مرگ

داستان قضاوت انسان ها پس از مرگ رو نشون میده آدم هارو تحت شرایط سخت قرار میدن تا ذات واقعی خودشونو به نمایش بذارن بعدش میفرستنشون به بهشت یا جهنم

این انیمه تا اواسطش خیلی خوبه ولی بعدش افت قابل توجهی میکنه اما دیدن همون قسمتای جذاب و سپس رها کردن انیمه هم ارزش تجربه این اثرو داره

[درجه سنی: +17]

myAnimeList: 8.2


 

 

 

Alice In Borderland

آلیس در سرزمین مرزی

این اثر انیمه هم داره ولی سریال تلویزیونیش پیشنهاد میشه خوش ساخته و بازی خشک ژاپنیا کمتر از آثار قبلی دلو میزنه ناشرش نتفلیکسه.

آریسو، یک گیمر خانه نشینه که هیچ موفقیتی در زندگی ندارد. یک روز که با دوستاش بیرونه واسه روحیه دادن بهش دوستاش توی خیابون مسخره بازی درمیارن و باعث تصادف یه ماشین میشن و برای فرار از دردسر توی دستشویی قایم میشن و بعد از دقایقی احساس میکنن همه جا خیلی ساکت شده و متوجه میشن همه غیبشون زده و خودشون تنها کسانی هستند که توی توکیو باقی موندن

[درجه سنی: بزرگسال +R]

myAnimeList: 7.7


 

 

 

Fate/Zero

فیت زیرو

هر چند دهه یکبار، جامی ساخته شده به دست جادوگران کهن، موسوم به جام مقدس پدیدار میشه و به خاطر برآورده کردن یک آرزو، خواهان بسیاری داره، و نبرد تمام عیاری بر سر به دست آوردنش شروع میشه. در این نبرد، هفت جادوگر با احضار هفت اسطوره از دل داستان‌ها و تاریخ، شیپور آغاز جنگ آرزوها را به صدا در می‌آوردند و از این بین، پیروز میدان فقط یک نفر خواهد بود، آخرین نفری که زنده بماند.

[درجه سنی: +17]

myAnimeList: 8.3


 

 

 

Juni Taisen: Zodiac War

تقریبا شبیه fate/zero ئه! یک مبارزه بین 12 نفر و کسی که باقی بمونه یک آرزوی اون برآورده میشه.

انیمه خوبیه پایان جالبی هم داره به نمره پایینش توجه نکنید

[درجه سنی: بزرگسال -R]

myAnimeList: 6.5


 



 

Darwin's Game 

بازی داروین

کانامه سودُ روزی به مدرسه می رود متوجه می شود که یکی از دوستانش غیبت کرده است، چیزی که این اتفاق را عجیب می کند این است که دوستش دیشب برای او پیغامی ارسال کرده بود با این مضمون”کمکم کن”. این پست به همراه لینکی از یک بازی به نام Darwin’s Game همراه بود. کانامه این موضوع را با دیگر دوستانش مطرح می کند ولی نمی تواند جلوی کنجکاوی خودش را بگیرد و روی لینک بازی کلیک و آن را اجرا می کند. اینجاست که ماری از داخل موبایلش بیرون می آید و گردن او را نیش می زند، در واقع آن مار به پلیرها قدرتی را به صورت تصادفی برای مبارزه با پلیرهای دیگر اعطا می کند.

[درجه سنی: +14]

myAnimeList: 7.2



 

 

Tomodachi game

بازی دوستان

یوئچی کاتاگیری مسئول جمع کردن پول های اردوی مدرسه بوده ولی به طرز عجیبی پول ها ناپدید میشن و انگشت اتهام دزدی به اون میزنن چون از یه خانواده فقیره.

چند روز بعد، یوئیچی و دوستاش، نامه‌ی مرموزی رو دریافت کردن که همه‌شون رو فریب داد تا همشون یک جا جمع بشن شخصی به اسم مانابو-کون بهشون میگه که یکی از اونا به طرز غیرمستقیم، اونا رو جمع کرده تا یه بدهی بزرگ رو تسویه کنن. اونا باید "بازی دوستی" رو انجام بدن. یه سری از بازی‌ها که قدرت دوستی بین اونا رو آزمایش می‌کنه.

[درجه سنی: +17]

myAnimeList: 7.7


 

 

 

. یه سری انیمه هم هستن که مطمئن نبودم توی این ژانر قرار بگیرن واسه همین فعلا توی لیست نیستن ولی در خفن بودنشون شکی نیست و همین حس و حال هیجانی رو دارن:

  • Death Note
  • Kiseijuu Sei no Kakuritsu
  • Classroom of the Elite
  • Inuyashiki
  • Ajin
  •  Ibara no Ou
  • Kokkoku

 

. این انیمه ها هم توی همین سبک هستن اگه همه انیمه های بالا رو دیدید اینا هم بدک نیست

[MAL: 7.2] Danganronpa: یکم عجیب با مرگ های فجیع

[MAL: 7.0] Terra Formars: مبارزه بشر علیه سوسک های جهش یافته

[MAL: 8.2] Hell's Paradise: ماپا ساخته ولی کلیشه ای بود واسه من

[MAL: 7.8] sonny boy: یه انیمه فلسفی در سبک بقا